Nu börjar kunskapsmatrisen ge utdelning
Flera prov,
diagnoser och läxuppgifter är gjorda och elevens matris har till
stora delar färgats in. Infärgningen visar vilka moment som eleven behöver jobba mer kring och vilka moment som eleven klarat. Efter påsk börjar vi med repetition och instudering inför np. Jag
uppmanar dem att se film för att sen infärga sin matris och göra den grön.
Många elever har
redan nu god insikt hur de bör arbeta med KM men av erfarenhet är det
fortfarande flera som inte förstått hur de bör arbeta med KM. Filmen som ligger
på elevernas första KM sida är bra att visa i helklass.
Det är inte ovanligt att jag får höra att
-
det kom upp en jättekonstig uppgift men nu
hittar jag den inte igen
Nu
är det ett bra tillfälle att visa ”mina bokmärken”.
När eleven jobbar med en uppgift så har de möjlighet att
”bokmärka” den, på så sätt är den lätt att återfinna. Här har eleven också möjlighet att se de uppgifter på prov
och diagnoser de INTE klarat, reflektera och göra om.
Allmänna råd om prövning
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhShD5oSvig3tjcLpPtedea-pCVNIADFWI3M1dTChUOkfewb-ybWBQpwn6Y7hfoiwjza0Cc7SmCbQ6zl9qjKMrWVIga7lgtF83Iz74Tk5BlgC6UmQnbs_seHhmMAVHauPc0PDXCeU-3x38/s200/pr%25C3%25B6vning.png)
Skolverkets allmänna råd om prövning kan du hitta genom
länken nedan.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar