Om Matematikbloggen

onsdag 7 maj 2014

Summera med-mera !

                                                            Min bästa tid på året !    
Mellan hägg och syren är den tid som jag uppskattar mest , kanske av många olika anledningar .
Jag gillar verkligen när naturen förändras för varje dag , nya träd och blommor slår ut 
I år verkar det tyvärr bli lite kallare och blåsigare än jag önskar att det vore , 
men för dem som besväras av pollen så är det väl en lindring nu när regnet kommer. 

Arbetet som matematikutvecklare är också i förändring , som alltid ! 
Det gillar jag också !!! 
Jag försöker nu summera en del av vårens arbete för att sedan kunna blicka framåt 
för att hitta bästa sätt att inspirera alla kunskapstörstande kollegor i Norrköpings förskolor .

Just idag kommer ett antal ord och begrepp i en enda salig blandning , och så fort jag försöker fokusera så kommer det bara mera och mera ord och begrepp.....
Ni vet Matematik och Språk ! 

Ja hur ska vi fortsätta att utveckla arbetet i förskolan ? 
Jag tittar på hur mitt ordmoln ovan färgats 
och tar de ord som blivit markerade med orange text 
De kanske kan ge mig en ledtråd ? 
Engagera dig nu , funderera lite till , reflektera , 
studera något som ger ytterligare kunskap och reflektera mera , igen och igen 
Vilka ord vill du fokusera på ? 
Nästa gång vi ses här i bloggen hoppas jag kunna involvera er i höstens spännande program !
Nu ger jag mig ut i naturen och "plockar några blommor" 

Önskar nu att du njuter av våren på mitt eller ditt sätt 
Margot 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar