Om Matematikbloggen

lördag 1 mars 2014

Ett lyft att besöka Umeå !

Att delta på Matematikbiennalen i Umeå var verkligen ett lyft på många sätt ! 

En gyllene tillfälle för mig som matematikutvecklare att få berätta om förskolans 
matematikutveckling i Norrköpings kommun. 
Det görs kraftfulla satsningar på alla nivåer i kommunen  för att stödja barn/elevers möjligheter till att erövra matematiken och vi som arbetar med förskolebarnen har ett stort och viktigt uppdrag att utföra . 
Vilken kunskap förskolans pedagoger  behöver och på vilket sätt vi ska möta barnen för att ge de bästa förutsättningarna för ett lärande för livet, är frågor som behöver lyftas fram ! 

Under dagarna i Umeå träffade jag många fantastiska "kollegor" från olika delar av vårt land och även från våra nordiska grannländer .
 Att få tillfälle att utbyta erfarenheter hur andra tänker kring förskolans roll har gett många nya infallsvinklar och mer positiv energi att fortsätta mitt arbete som matematikutvecklare .
På väg hem en sen kväll i kulturhuvudstaden råkade vi på fantastiska isskulpturer ! 
Underbara eller hur ? 

privat bild/Margot


En ny blogg har också startats i kommunen , här är länken
www.pedagog-norrkoping.blogspot.se


Tack till Umeå för ett fantastiskt bemötande och även till alla som på något sätt
 bidrog till att göra detta till ett lyft för mig ,
 hoppas kunna förmedla vidare mina nya kunskaper 
Margot 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar