Om Matematikbloggen

fredag 21 februari 2014

Jag har glömt!

Vi är tre matematikutvecklare i Norrköping som turas om att skriva i denna blogg. Nu var det min tur i söndags, och jag glömde!

Men det ska bli ändring på det nu. Har idag påbörjat ett minnesträningsprogram som jag ska hålla på med i fem veckor. Återkommer med hur jag utvecklas vad det gäller min minneskapacitet.





 Det händer mycket inom matematikens värld i Norrköping just nu.
På en konferens i förra veckan bestämde sig både politiker och tjänstemän på förvaltningsnivå att arbeta med punkterna på affischen. Och den första punkten involverar alla mattelärare i vår kommun!
Den 6 maj blir det en stor samling där vi alla ska få information om de satsningar och tankar som just nu finns i Norrköping. Spännande!










Och så här glad blev vår skolchef Mats Olsson över alla insatser som är igång!
















I Norrköpings Tidningar kunde man i måndags läsa om matematik på vädersidan. Om vi inte hade haft matematiken hade vi inte kunnat förklara vädret. Vädret beskrivs med en massa ekvationer som egentligen har sitt ursprung i de fysikaliska naturlagarna.
Och även om inte vädret just nu är så vackert så är matematiken ALLTID vacker!
 
Tjingeling Matte-Pling
från Britt Marie









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar