Om Matematikbloggen

torsdag 30 januari 2014

Nedräkning för Månen !

Så skulle det stå på löpsedlarna om jag var journalist på en kvällstidning !
Nu är jag ju "bara" förskollärare som vill nå ut med mitt budskap ....
Förskolan Moagården i Norrköping har en avdelning som heter Månen och där har 
jag och min kollega Maria träffat pedagoger för att handleda i deras matematikarbete ! 
Vi träffas några gånger per termin och försöker tillsammans  sätta upp mål som arbetslaget sedan fokuserar på ! Vi  har haft en mycket givande tid tillsammans och delat många aha -upplevelser !
Men nu är det snart dags för Månen att räkna ner ...
Vår sista träff sker under våren 
Barn och pedagoger på Månen har haft fokus på många matematikaktiviteter 
och arbetat bland annat med mönster och diagram på olika sätt
Det som just nu upptar barns och pedagogers nyfikenhet är räkning 
Den här ramsan som de räknar bakåt passar just nu till Månen ! 


Jag ska också räkna ner .... 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0 dagar till jag får åka till Umeå på Matematikbiennal och berätta om mitt spännande uppdrag som matematikutvecklare i Norrköpings förskolor !
Hoppas vi ses / Margot






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar