Om Matematikbloggen

torsdag 28 november 2013

Silvermatte!



Mitt uppdrag som Matematikutvecklare för Norrköpings förskolor har inneburit att jag skaffat både material och litteratur som har kopplingar till Förskolans matematik ! Nu har jag äntligen erövrat en lokal på min arbetsplats Silverdansens förskola där allt får plats ! Hurra säger mannen , nu blir det mer plats för mina verktyg i vårt förråd !
Jag är också nöjd med "Silvermatte" som lokalen kallas !




En mötesplats för kunskap , inspiration och kollegialt lärande är mottot och det riktar sig till lärare i Norrköpings förskola- skola
Här kan även arbetslag  träffas på olika sätt för att dela erfarenheter och bli inspirerade .
Bjuder på ett axplock av bilder från några besök av förskolebarn och pedagoger från Silverdansen som även har möjlighet att besöka Silvermatte för att utforska material och bli inspirerade.

Nästa vecka kommer besök från förskolor som deltagit i Matematiksatsningen i Norrköpings kommun 
Så härligt att Silvermatte äntligen blir en plats som kan berika oss alla
Är ni nyfikna , hör av er så kan vi boka in ett besök !
Ha ett bra avslut på hösten och en härlig adventstid / Margot


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar