Om Matematikbloggen

lördag 11 maj 2013

Personliga möten !

Jag gillar verkligen personliga möten !

På SETT dagarna fick jag möjligheten att prata med Erika Olsson
som är författare till boken Lärplatta och Matematik !
Hon är lärare och pedagogisk utvecklare i förskola och IKT-inspiratör i Sollentuna.

Jag kan rekommendera boken och även att satsa på lärplattor
som ett pedagogiskt verktyg i förskolan !

Digitala verktyg och sociala medier är ett mycket utvecklande sätt att hålla sig uppdaterad och sprida forskning och goda ideer !
Men att få träffas och utbyta erfarenheter "på riktigt" går inte att överträffa
Det ger mig i alla fall en större känsla som jag tar med i arbetet på ett annat sätt !

I mitt uppdrag som matematikutvecklare i Norrköpings förskolor
ingår att delta i många olika nätverk och personliga möten
ger alltid ringar på vattnet !

Nätverket De yngsta förskolebarnens matematiserande inbjöd deltagarna
att vara med i ett bokprojekt om våra olika erfarenheter av 1- 3 åringens matematiserande !
Forskare och lärarutbildare tillsammans med verksamma pedagoger !
Jag tror de personliga mötena och ett kollegialt lärande  
gör att det kommer bli något mycket spännande !
Är du intressead av vad som sker i nätverket så hör av dig ,
du kanske också vill delta !

Trevlig Valborg /Margot






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar