Om Matematikbloggen

fredag 28 september 2012

Jag flaggar för Flagglinan !

Wanya, Linda och Margaretha som arbetar på avdelningen Nordanvind  på Flagglinans förskola  nappade på att delta i Matematiksatsningen för förskolorna I Norrköpings kommun.
Nu har de lyckats få sina kollegor på hela förskolan nyfikna på att utveckla matematiken!
Under våren 2012 arbetade Nordanvind med olika sagor och sånger tillsammans med sina 1-3 åringar och upptäckte olika matematiska begrepp
De dokumenterade, och reflekterade tillsammans med barnen och diskuterade sedan åter i  arbetslaget för att kunna utveckla vidare.


Det har nu gett "ringar på vattnet" !
Förra veckan var jag inbjuden att träffa alla pedagoger på Flagglinan,
nu ville de också delta !


Jag blev så glad när en pedagog från en av de andra avdelningarna kom fram till mig och sa: - Det både syns och hörs att de har fått upp ögonen för matematik på Nordanvind!
Då har även mitt arbete med arbetslaget gett avtryck!
Lycka till Sunnanvind, Nordväst och Sydväst!
Nordanvind kommer jag att fortsätta att träffa under hösten,
så till er säger jag - Bra jobbat, fortsätt!
Flaggan i topp för alla på barn och pedagoger på Flagglinan!
Nina Törnström som är förskolechef kan vara mycket stolt över er alla!

Margot

1 kommentar:

  1. Hej Margot!
    Jag är stolt över mina medarbetare och det fantastiska arbete som sker på Flagglinans förskola.
    Jag har inte bara välutbildade kompetenta pedagoger, jag har även engagerade pedagoger som brinner för sitt arbete med barnen.
    Det är jag också stolt över.
    Tack för ditt inlägg, det lyfter Flagglinans arbete till en annan nivå. Alltid bra med feedback och bekräftelse, det ger vi för sällan till varandra.
    Med vänlig hälsning
    Nina

    SvaraRadera